Vuosi sitten matka alkoi…

Reilu vuosi sitten julkaisimme Parasta aikaa varhaiskasvatuksessa -blogin ensimmäisen tekstin. Varhaiskasvatuksen professorimme Nina Sajaniemi kirjoitti silloin: ”Varhaiskasvatusvuosien aikana rakennetaan kivijalkaa elinikäiselle oppimiselle ja hyvinvoinnille, ja opettajuudella on merkittävä rooli tässä tärkeässä työssä. Varhaiskasvatuksen opettajuus todellakin kannattaa – sen avulla voidaan todellakin rakentaa parempaa tulevaisuutta” (toukokuu 2019). Pohtimalla alan aiheita, välillä yleisemmällä tasolla ja välillä spesifimmin, olemmekin kuluneen vuoden aikana tuoneet esille, miksi varhaiskasvatus ja varhaiskasvatuksen opettajuus on tärkeää. Olemme myös esitelleet Itä-Suomen yliopiston varhaiskasvatuksen koulutusta, tutustuneet henkilökuntamme jäseniin ja kuulleet heidän tutkimustyöstään.

Nyt onkin aika jäädä pienellä kesätauolle: toivotamme kaikille oikein rentouttavaa ja aurinkoista kesää!

Kuvituskuva. Pixabay.